bodylab blog

Bananabread met powdered peanutbutter

22.08.2015

Jacky Nobels heeft een heerlijk recept voor Peanut butter bananenbrood, lees het hieronder!

Bananenbrood kennen we allemaal wel en is een ideaal ontbijtje of tussendoortje. Je kunt er eindeloos mee variëren. Dit keer maakte ik een peanut butter variant. Je kunt pindakaas toevoegen aan je bananenbrood, maar dan lopen de calorieën aardig op. Je kunt ook deze peanut butter poeder gebruiken, dat scheelt een hoop calorieën en vetten, bevat veel meer eiwitten en smaakt net zo lekker! 

Wat heb je nodig?

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk
Bereidingstijd: ca. 60 minuten

Recept Peanutbutter Bananabread

Begin met het voorverwarmen van de oven op ongeveer 175 graden. Daarna kan je beginnen met het mixen van een deel van de ingrediënten. Je kan hiervoor het beste een blender of keukenmachine gebruiken. Voeg hier havermout, peanutbutterpowder, whey en bakpoeder aan toe en meng goed door elkaar. 

Voeg nu het eiwit, de eieren, bananen, melk en stevia naar smaak toe en mix tot een glad beslag. 

Bekleed een bakvorm met bakpapier en giet het beslag erin. Bak nu het bananenbrood ongeveer voor 45 minuten in de oven. 

Eet smakelijk!

ps. Voor meer lekkere verantwoorde bakrecepten check: Whey Chococake van Floortje of Oven Baked Zoats van Eefshealth

bananabread met powdered peanutbutter

New Call-to-action

Topics: Recepten, Alle artikelen

Written by Team Bodylab

Bodylab is specialist op het gebied van sportvoeding in de Benelux. We werken enkel met professionals en deze webshop is ontstaan uit de jarenlange ervaring die we hebben opgedaan op het gebied van training en sportvoeding.
Find me on: